نکاتی درباره حجاب و چادر مشکی

^︵^ عشق مجازی ^︵^

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ ^︵^ عشق مجازی ^︵^ خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

حجاب، ابزاری برای ارتباط قاعده‏ مند زنان و مردان در يک جامعه اسلامی است؛ جامعه­ ای که می­ خواهد متکامل شود و به تعالی برسد. هرج و مرج در ارتباطات اجتماعی زن و مرد، با تکامل اجتماعی ـ آن­گونه که اسلام تعريف می­ کند ـ منافات دارد. حجاب، مبلّغِ گسستن از دنيا و پيوند با آخرت است و روابط اجتماعی را مبتنی بر توحيد بنا می­ نهد نه مبتنی بر هواهای نفسانی. (منظور این است که حجاب به معنای فقهی آن، که برای رفع نیازمندی‏های فرد است یک سخن است و حجاب به معنایی که رافع نیازمندی‏های تکاملی است، یک سخن دیگر).

 

مادی‏ ها در نظام فکری خود جایگاه حجاب را تبیین نمی‏ کنند و آن را غيرعلمی می دانند، بلکه عکس آن (بی‏ حجابی و فحشاء) را تبیین و توجیه می ‏کنند. امروز، حجاب ارزش سیاسی بسیار بالایی دارد. غرب بی‏دلیل با چادر مقابله و مبارزه نمی‏ کند، بلکه علت این است که غرب به این وسیله با یک اخلاق (اخلاق اسلامی) مبارزه می‏کند. غرب می‏داند که اگر نظام ارزشی مردم جهان تغییر کند، آنگاه ابزارهای مدیریت او بی‏تأثیر می‏شود و دیگر نمی‏تواند به استکبار خود ادامه دهد. از اين منظر، حجاب، به معناي طرف­داري از اسلام و رفراندم بر عليه اخلاق فاسد استكباري است که برآمده از اخلاق ترويج يافته از سوی انبياء می­ باشد.

 

زن مسلمان زنی است که بايد از ابزار حجاب، برای ترويج دين و شکست استکبار جهانی بهره ببرد. زنی كه در افق ذهني خويش مقابله با استكبار را مد نظر دارد، هرگز حساسيت زيادي به اين­ كه ـ مثلاً ـ خواهر شوهر يا مادرشوهر و ... در محيط خانواده با او چگونه رفتار مي‏كنند، نخواهد داشت بلكه مدام در اين فكر است كه استكبار با اسلام چگونه سلوك مي‏كند و چگونه بايد با آن مقابله کرد؟ پس، براي زن مسلمان خيلي آسان است كه در مواقعي خاصي حتماً با چادر باشد و آن را به عنوان يك نماد اسلامی بپوشد. اين­ کار، ملي‏گرايي نيست، بلكه به معناي اطاعت از نبي اكرم (ص) و تبليغ نظام اخلاقي اسلام برای عبور از دنياست.

 

چادر، حجاب آرمانی است. البته قبل از اين که «چادر» اهميت داشته باشد «فرهنگ چادر» اهميت دارد. فرهنگ چادر، زنان را به عدم تبرّج دعوت می کند؛ بنابراين، چادر بايد موجب عدم تبرّج شود و اگر چادری بدن نما يا شيک وجود داشته باشد که موجب جذابيت زن در چشم نامحرم شود، حتما با فلسفه حجاب و فرهنگ چادر منافات خواهد داشت.

 

بهترين رنگ برای چادر، رنگ مشکی است؛ چون رنگ مشکی هيبت دارد و موجب دفع نامحرم می شود. همچنين رنگ مشکی، نور را در داخل خود جمع می کند و بازتاب ندارد و لذا پوشنده است و به فرهنگ حاکم بر حجاب و چادر، نزديکتر است.

 

اگر قرار باشد حجاب با تحقیر ترویج شود، حجاب از جامعه رفع می‏ شود، حجاب، لباس كرامت است و اگر قرار باشد آن را با تهديد و تحميل و تحقير، ترويج دهند، موجب اهانت به حجاب و کاهش منزلت آن خواهد شد. البته در مواقع ضروری و در مقابل صف شکنان، استفاده از زور هم لازم است اما به عنوان يک استراتژی، بايستی حجاب را همراه با عزت، كرامت و عشق گسترش داد؛ به ­ويژه بايد مبانی حجاب و فرهنگ الهی و ضداستکباری حاکم بر آن را تشريح نمود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,

] [ 20:28 ] [ حبیب ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه